ΕΝGLISH BELOW:

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 25.6.14

Δόθηκε με επιτυχία η Συνέντευξη Τύπου -Συνάντηση της Ομοσπονδίας μας στις 18 Ιούνη στο εμβληματικό κτίριο  του ΕΑΤ ΕΣΑ  (κέντρο Τεχνών του Δήμου Αθηναίων πάρκο  Ελευθερίας  ,στάση Μεγάρου Μουσικής) μεσούσης της έκθεσης του προγράμματος  exploding του κοσμήτορα της Σχολής Καλών Τεχνών καθηγητή Ξενη Σαχίνη.

Αυτή είναι η πλέον αντιφασιστική έκθεση των τελευταίων χρόνων όπου επισημαίνει και μεγεθύνει την ικανότητα του ανθρώπου να βασανίσει τον άνθρωπο και όλα τα υπόλοιπα έμβια.

 

Για πρώτη φορά τέθηκε με τόσο επίσημο τρόπο  από Φορέα το θέμα της Συνταγματικής Αναθεώρησης της έννοιας του Ζώου, ως  πλήρως συναισθανόμενο έμβιο και όχι ως αντικείμενο  καθώς και το θέμα της μη καθήλωσης των ζώων συντροφιάς και το ειδικότερο θέμα των “βαρελόσκυλων ” .

 

Την εκδήλωση παρακολούθησαν , εκτός του κόσμου, και κορυφαίοι παράγοντες της πολιτικής, πνευματικής και κοινωνικής ζωής του τόπου μας.

Την συνέντευξη  κατέγραψαν   ελληνικά τηλεοπτικά κανάλια και  δημοσιογράφοι ,τους οποίους και ευχαριστούμε ,ιδιαίτερα δε αναφερόμαστε στην παρουσία του CNN, το οποίο και θα παρουσιάσει απόσπασμα από την όλη διαδικασία.

 

Η Ομοσπονδία σύντομα θα θέσει  σε διαδικτυακή κυκλοφορία το επίσημο κείμενο που θα φέρει την υπογραφή του Καθηγητή και Ευρωβουλευτή Κώστα Χρυσόγονου με στόχο την συλλογή 100.000 υπογραφών για τα δύο ανωτέρω θέματα και μέσα στον επόμενο μήνα θα δοθούν στην δημοσιότητα τα αποτελέσματα της μεγάλης έρευνας που διεξάγεται εντολή της Ομοσπονδίας μας , μέσω δημοσκοπικής εταιρίας , για τις επιπτώσεις στο τουριστικό μας προϊόν από την κάκιστη συμπεριφορά , που σαν Έλληνες και Ευρωπαίοι επιφυλάσσουμε στα ζώα μας.

Τελικοί αποδέκτες της έρευνας θα είναι αφενός η Ελληνική Κυβέρνηση και αφετέρου οι Επιτροπές Περιβάλλοντος και Ευζωίας των Ζώων της Ε.Ε.

 

Κατά την διάρκεια της Συνέντευξης παραδόθηκε από την Πρόεδρο της Ομοσπονδίας  στην εκπρόσωπο της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών, ως καθ ύλη  αρμόδιας Σχολής, Καθηγήτρια Χαρά Μπανάκου επιστολή μας με την  οποία προτείναμε  να ανακηρυχθεί επίτιμος διδάκτορας της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών ο διανοητής  Peter Singer , με τον προβληματισμό του οποίου για την Φύση και τα πλάσματά της είμαστε αλληλέγγυοι.

Η πρότασή μας έγινε δεκτή και  ο Αμερικανός  διανοητής και φιλόσοφος θα επισκεφθεί την χώρα μας μέσα στο ακαδημαϊκό έτος 2014-2015.

 

Η παρουσία του εδώ θα συνδυαστεί με μια διημερίδα , όπου την πρώτη ημέρα θα εκτελεστεί προς τιμήν του  το ορατόριο –καντάτα ‘’For the Lost Species’’ , που συνέθεσε κατά παραγγελία μας ο γνωστός Αρχιμουσικός και Σύνθετης Ελευθέριος Καλκάνης , ενώ κατά την δεύτερη θα διεξαχθεί παρουσία του Singer  και με e presence του Gary Franzione και του Gary Steiner  –των άλλων   δυο σημαντικότερων διανοητών περί τα αυτά ζητήματα –ημερίδα  με τον τίτλο ’’ΑΣΤΙΚΟΙ ΜΥΘΟΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΖΩΟΑΝΘΡΩΠΟΝΟΣΟΥΣ’’ .

Την διεύθυνση της ημερίδας έχει ήδη προσφερθεί να αναλάβει ο Νευροεπιστήμονας ,Καθηγητής Ιστοπαθολογίας του Α.Π.Θ.   Θανάσης Ντινοπουλος ,θα λάβουν δε  μέρος και όλοι οι συναρμόδιοι καθηγητές  .

 

Η φιλοζωική κοινότητα οφείλει να απαλλαγεί από την πεπατημένη των προηγούμενων δεκαετιών και να προσαρμοστεί στις σύγχρονες απαιτήσεις , όπου η περίθαλψη των ζώων είναι αναγκαία μεν, αλλά μη ικανή να διεισδύσει στην ρίζα του προβλήματος.

 

Για την Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία (50 Σωματεία)και την

Πανελλαδική Συντονιστική Επιτροπή 115 Ζωοφιλικών Σωματείων

                                          Η Πρόεδρος                                       Η Αντιπρόεδρος                                 Η Γραμματέας

                              Αναστασία Μπομπολάκη                     Μαρίζα Χριστοδούλου                     Μαρία Χουστουλάκη

==============================================================================================

PRESS RELEASE – PRESS CONFERENCE 18 JUNE 2014

 

The Press Conference of the Panhellenic Animal and Environmental Federation was successfully held on June 18 2014 at the emblematic building of the EAT/ESA (at the City of Athens Cultural Center,  in Eleftherias (Freedom) Park  on Vas.Sofias, Metro station Music Hall) in the midst of the exhibition program “exploding” of the Dean of Faculty of Fine Arts, Professor Kseni Sachini.

 

This is the ultimate anti-fascist exhibition of the recent years where highlights and magnifies the ability of human beings to torture humans and all other living beings.

 

For the first time, the subject of the Constitutional Revision of the concept of the Animal, as a fully sentient being and not as a thing (res) was raised formally by an Organisation  as well as the issue of the non-restraints of pets and the specific topic of “barrel dogs”.

 

The event was also attended, apart of the public, leading elements of the political,  intellectual and social life of our country.

 

The Interview was recorded by the Greek TV channels and journalists, whom we thank, particularly we mention the presence of CNN, which will present an excerpt from the whole process.

 

The Federation will soon post into the web the official text signed by the Professor and MEP Costas Chrysogonos with the goal to collect 100,000 signatures for both above mentioned subjects.  In the next months,  the results of the wide survey conducted by a valid survey company on our Federation’ behalf, regarding the impact on our tourism of the harsh behavior, which we,  as Greeks and Europeans, reserve for our animals.

 

The ultimate recipients of this survey will be both the Greek Government and the Committees of Environment and Animal Welfare of the European Union.

 

During the interview, the President of our Federation handed over our letter to the representative of the Athens School of Philosophy, as a material competent faculty, Professor Hara Mpanakou, by which we propose  to proclaim as honorary doctor of the Athens School of Philosopy the intellectual Peter Singer,  whose reflection on Nature and her creatures we mutually relate.

Our proposal was accepted and the American intellectual and philosopher will visit our country within the academic year 2014-2015.

 

His presence here will be combined with a workshop, where on the first day the oratorio-cantata “For the Lost Species” will be performed, composed on our order by the well-known Conductor and Composer Eleftherios Kalkanis, while on the second day there will be a workshop titled “URBAN LEGENDS ON ZOOANTHROPONOSIS”  in the presence of Peter Singer and the e-presence of Gary Franzione and Gary Steiner – the other two major intellectuals on these issues.

 

The Neuroscientist Thanassis Ntinopoulos, Professor of Histopathology at the Aristotle University of Thessaloniki, already  offered to  conduct the workshop while other collaborating professors will also participate.

 

The animal welfare community must get rid of the old ways of the previous decades and adjust to contemporaty requirements where the care of animals is necessary, but not sufficient to penetrate the root of the problem.

 

On behalf of

The Panhellenic Animal and Environmental Federations of 50 Associations

and

The Panhellenic Steering Committee of 115 Animal Associations

 

Δειτε εδω : Mεταπτυχιακό Πρόγραμμα Εφαρμοσμένης Ηθικής (doc)

ΟΜΙΛΙΑ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΛΟΓΟΥ κ. ΧΡΥΣΟΓΟΝΟΥ

ΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΗΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗΣ ΦΙΛΟΖΩΙΚΗΣ & ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ

 

Με θέμα: «Ό,τι δεν είναι άνθρωπος δεν είναι κατ’ ανάγκη αντικείμενο – Δεσμεύσου στον αγώνα για το Ζώο Δεσμώτη»

Τετάρτη, 18/06/2014

ώρα: 13:00

Κυρίες και κύριοι, φίλες και φίλοι,

 

Στις αρχές του έτους, το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Σερρών επέβαλε ποινή φυλάκισης ενός έτους χωρίς αναστολή σε ιδιοκτήτη σκύλου, ο οποίος το κακοποίησε βάναυσα με σκοπό να το θανατώσει (το είχε δέσει στη μηχανή του και το έσερνε επί ώρες στους δρόμους). Το γεγονός που προκάλεσε μεγάλη εντύπωση είναι ότι κανείς από τους περιοίκους δεν προσπάθησε να σώσει το βασανιζόμενο ζώο. Παρότι είναι η πρώτη φορά που καταδικάζεται κάποιος χωρίς αναστολή για κακοποίηση ζώου, αυτή η καταδίκη όμως δεν αντανακλά το πραγματικό επίπεδο προστασίας των ζώων στην Ελλάδα.

Αντιθέτως, αυτό που αποτυπώνει με απόλυτη σαφήνεια το εν λόγω περιστατικό είναι η ουσιαστική έλλειψη συμβιωτικού πολιτισμού στη χώρα μας: Πολιτισμός που αν υπήρχε, θα επέτρεπε με βεβαιότητα την ανάπτυξη μιας κουλτούρας συμβίωσης των ανθρώπων με τα άλλα είδη. Η έλλειψη αυτή αποτυπώνεται κατ’ επέκταση και στα εθνικά νομοθετικά κείμενα, που έως τώρα φαίνεται να προστατεύουν ελλιπώς και αποσπασματικά τα ζώα και το περιβάλλον.

Το πρόβλημα πάντως δεν είναι μόνο ελληνικό, αλλά πανευρωπαϊκό και κατ’ επέκταση παγκόσμιο. Οδηγούμαστε σε καταστροφή του φυσικού περιβάλλοντος, και ειδικότερα της βιοποικιλότητας, με άμεσο αποτέλεσμα να εκλείπει ο βασικός βιοτικός χώρος της άγριας ζωής και πολλά είδη να οδηγούνται ταχύτατα σε εξαφάνιση. Δευτερεύουσα, όμως εξίσου σημαντική περίπτωση, αποτελεί η βάναυση μεταχείριση των ζώων που βρίσκονται υπό την άμεση δεσποτεία του ανθρώπου. Τα ζώα «προς κατανάλωση» υφίστανται πρώτα απ’ όλα την ανθρώπινη βαναυσότητα. Για παράδειγμα, η τρομακτική αύξηση της κατανάλωσης κρέατος οδηγεί σε ετήσια βάση, μόνο στην Ευρώπη, τεράστιους αριθμούς πουλερικών (περίπου 4 δισεκατομμύρια), χοίρων και βοοειδών (περίπου 360 εκατομμύρια) σε  εκτροφεία και σφαγεία-«κολαστήρια». Εκεί, εφαρμόζονται πρακτικές συμπίεσης του χρόνου της παραγωγής, ενώ υπάρχουν παράλληλα εξευτελιστικές συνθήκες διαβίωσης, μεταφοράς και σφαγής, με στόχο την αύξηση του κέρδους.

Περαιτέρω, τα ζώα συντροφιάς υφίστανται τις δυσμενείς επιπτώσεις της ανθρώπινης κακομεταχείρισης, καθότι, αν και ο προορισμός τους είναι κατεξοχήν να προστατεύονται και να περιθάλπονται από τον άνθρωπο, κάθε άλλο παρά φροντίδα εισπράττουν. Σε πολυάριθμες δε περιπτώσεις εγκαταλείπονται, βασανίζονται, όπως συνέβη στο προαναφερθέν περιστατικό των Σερρών, ή/και θανατώνονται χωρίς κανένα σεβασμό. Σημειωτέον ότι η Ελλάδα έχει τις περισσότερες καταγγελίες για βασανισμό ζώων σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Ακόμη ένα ενδεικτικό παράδειγμα σχετικά με την ευπαθή κατηγορία των ζώων συντροφιάς, είναι και η επανεμφάνιση του ιού της λύσσας. Η χώρα μας ήταν ελεύθερη λύσσας από το 1987 κατόπιν εφαρμογής συστηματικών εμβολιασμών κατά τις προηγούμενες δεκαετίες. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια, καταγράφονται κρούσματα λύσσας σε όλες τις χώρες με τις οποίες συνορεύει η Ελλάδα. Αντί αυτό όμως να προκαλέσει μια σχετική εγρήγορση, αντιθέτως οδήγησε στη χαλάρωση του κρατικού μηχανισμού και των υπηρεσιών πολιτικής προστασίας των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Βέβαια, αυτή η χαλάρωση οφείλεται εν πολλοίς και στις οικονομικές περικοπές λόγω της μνημονιακής λιτότητας, καθώς και στην επιβολή του μέτρου της διαθεσιμότητας στην πλειονότητα του κατάλληλα εξειδικευμένου προσωπικού.

 

Όσον αφορά τα ισχύοντα σε εθνικό επίπεδο, βάσει της παραγράφου 1 του άρθρου 24 του Συντάγματος, «η προστασία του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος αποτελεί υποχρέωση του κράτους και δικαίωμα του καθενός».  Το δικαίωμα που κατοχυρώνεται στο άρθρο αυτό, χαρακτηρίζεται κατά μία άποψη ως κοινωνικό, ενώ κατ’ άλλη άποψη πρόκειται για δικαίωμα «τρίτης γενιάς», διακριτό από τα άλλα κοινωνικά και ατομικά δικαιώματα. Παρόλο που καμία ρητή αναφορά δεν γίνεται στην προστασία των ζώων στη συγκεκριμένη συνταγματική διάταξη, γίνεται δεκτό τόσο από τη θεωρία όσο και από τη νομολογία ότι στην προστασία του φυσικού περιβάλλοντος υπάγονται και τα ζώα, ως μέρος της φύσης. Προς επίρρωση της εν λόγω ερμηνείας, στην ερμηνευτική δήλωση που τέθηκε κάτω από το άρθρο 24 του Συντάγματος με την αναθεώρηση του 2001, γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στην πανίδα των δασικών οικοσυστημάτων, της οποίας την προστασία αναγνώρισε ο συντακτικός νομοθέτης. Συνεπώς, ήδη με τη θέσπιση του Συντάγματος του 1975 και του άρθρου 24, θεσπίστηκε ένα αρχικό πλαίσιο προστασίας των ζώων μέσω της υποχρέωσης του κράτους να μεριμνά για τη διατήρηση του φυσικού περιβάλλοντος.

Παρά ταύτα, θα ήταν χρήσιμο σε μια ενδεχόμενη νέα συνταγματική αναθεώρηση να γίνει σαφής πρόταση ώστε να τεθεί  ως επιπλέον εδάφιο στην παράγραφο 1 του άρθρου 24 του Συντάγματος, η υποχρέωση του κράτους να μεριμνά για τον σεβασμό της ζωής σε όλες τις εκφάνσεις της και την προστασία των δικαιωμάτων όλων των έμβιων όντων. Τούτο θα είχε σημασία ιδίως προκειμένου να καταστεί κοινή συνείδηση ότι αυτά δεν πρέπει και δεν μπορούν να εξομοιώνονται με άψυχα αντικείμενα.

Θα πρέπει εξάλλου να διευκρινιστεί ότι εντός της συνταγματικής προστασίας βρίσκεται εξίσου και η υποχρέωση του κράτους να μεριμνά για την προστασία των δεσποζόμενων ζώων, δηλαδή των ζώων που διαβιούν υπό την ανθρώπινη επιμέλεια ή αιχμαλωσία. Τα ζώα αυτά, πέραν του ότι εξυπηρετούν τις ανθρώπινες ανάγκες (π.χ. της διατροφής, των πειραμάτων, της ένδυσης, της εκπαίδευσης, του αθλητισμού, της εργασίας και της συντροφιάς) λόγω της διακριτής τους θέσης κοντά στον άνθρωπο, περιβάλλονται και από μια επιπλέον ηθική υποχρέωση καλής μεταχείρισής τους.

Στο επίπεδο της κοινής νομοθεσίας, τα ζώα -κατά την έννοια των άρθρων 947 επ. του Αστικού Κώδικα- θεωρούνται πράγματα επί των οποίων ασκούνται εμπράγματα δικαιώματα, όπως για παράδειγμα αυτό της κυριότητας. Έτσι, μεταξύ των ζώων συντροφιάς και των ανθρώπων ιδρύεται σχέση κυρίου και αντικειμένου ιδιοκτησίας, και για τον λόγο αυτό τα ζώα αποτελούν και αντικείμενο συναλλαγών: δηλαδή πωλούνται και αγοράζονται. Τα αδέσποτα ζώα από την άλλη, είναι μεν ζώα συντροφιάς, αλλά είτε ποτέ δεν υπήρξε κάποιος συγκεκριμένος ιδιοκτήτης τους, είτε υπήρξε ιδιοκτήτης, πλην όμως μετά την εγκατάλειψη ή την απώλειά τους, αυτός δεν μπορεί να εξευρεθεί. Σημειωτέον ότι οι διατάξεις αυτές του αστικού δικαίου αποτελούν μετεξέλιξη του ρωμαϊκού δικαίου, το οποίο διέκρινε τρεις κατηγορίες αντικειμένων ή «εργαλείων». Στην πρώτη ανήκε ο δούλος ως «ομιλούν εργαλείο» (instrumentum vocale), στη δεύτερη το ζώο (instrumentum semi-vocale) και στην Τρίτη το άψυχο αντικείμενο, π.χ. το άροτρο (instrumentum mutum). Από τότε χρειάσθηκαν κάποιες χιλιετίες για να αποδοκιμασθεί η δουλεία (σε κάποιες έννομες τάξεις μόλις τον 19ο αιώνα και χωρίς να λησμονούμε ότι de facto εξακολουθούν και σήμερα να υφίστανται μορφές οιονεί δουλείας σε διάφορες περιοχές του πλανήτη). Ας ελπίσουμε ότι δεν θα χρειασθούν μερικές ακόμη χιλιετίες προκειμένου το δίκαιο να προβεί σε σαφή διάκριση μεταξύ έμψυχων και άψυχων.

Στην επιβεβλημένη προστασία των ζώων πρέπει να θεωρηθεί ότι περιλαμβάνεται και η υποχρέωση μέριμνας από τον άνθρωπο για την ορθή και ηθική μεταχείρισή τους. Το μέτρο δε της ηθικής μεταχείρισης των ζώων έγκειται στο σημείο συμφιλίωσης μεταξύ της εξυπηρέτησης των ανθρώπινων αναγκών και του σεβασμού των φυσικών προδιαθέσεων των ζώων. Για παράδειγμα, η ευχέρεια των ζώων που ζουν υπό αιχμαλωσία να ικανοποιήσουν τις φυσικές ανάγκες τους εξαρτάται από την καλή θέληση των ιδιοκτητών τους. Ο σεβασμός αυτός των φυσικών προδιαθέσεων των ζώων πρέπει να θεωρηθεί ότι βρίσκεται εντός του συνταγματικού πλαισίου προστασίας και συνεπάγεται εξ αυτού, διπλή υποχρέωση της πολιτείας: αφενός, να θεσπίζει τους κατάλληλους κανόνες δικαίου που διασφαλίζουν την ορθή μεταχείριση των ζώων από τους ιδιοκτήτες τους και αφετέρου, να διαμορφώνει τις κατάλληλες δράσεις, ώστε να αποφεύγεται η εξευτελιστική μεταχείριση των αδέσποτων ζώων, καθώς και των ζώων που προορίζονται για κατανάλωση, τα οποία εκ των πραγμάτων είναι και οι πιο ευάλωτες ομάδες.

 

Σε διεθνές επίπεδο άλλωστε, η Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων των Ζώων, παρότι δεν αναπτύσσει πλήρη δεσμευτικότητα ως νομικό κείμενο, δίνει σαφή κατεύθυνση προς τα κράτη να κατοχυρώσουν νομικά τα δικαιώματα των ζώων, χωρίς όμως να επιφυλάσσει κυρώσεις για τη μη τήρησή της. Η εν λόγω Διακήρυξη έχει υιοθετηθεί από τη Διεθνή Ένωση Δικαιωμάτων των Ζώων, όπως και από άλλες οργανώσεις, στα πλαίσια διεθνούς συνάντησης στο Λονδίνο τον Σεπτέμβριο του 1977 και υπογράφηκε στο Παρίσι τον Οκτώβριο του 1978. Σύμφωνα δε με το άρθρο 1, όλα τα ζώα γεννιούνται με ίσα δικαιώματα στη ζωή και στη δυνατότητα ύπαρξης, ενώ κατά το άρθρο 2, ο άνθρωπος οφείλει να σέβεται τη ζωή κάθε ζώου. Σημειώνεται ρητά στο άρθρο 6 ότι η εγκατάλειψη ενός ζώου θεωρείται πράξη απάνθρωπη και εξευτελιστική.

Προς αυτή την κατεύθυνση και η Ευρωπαϊκή Ένωση από την πλευρά της, μεριμνά για την ορθή μεταχείριση των ζώων, θεσπίζοντας μια σειρά νομικών κανόνων. Το νομοθετικό πλαίσιο για την καλή μεταχείρισή τους στην Ευρώπη έχει πλέον αναχθεί σε ύψιστη υποχρέωση των κρατών μελών: πρωτίστως, χάρη στη συμπερίληψη της καλής μεταχείρισης των ζώων στο άρθρο 13 της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά και δευτερευόντως χάρη στη θέσπιση σειράς νομοθετημάτων, τα οποία ρυθμίζουν πολλές πτυχές της ευζωίας των ζώων. Πριν από αυτή την ευρύτατη κατοχύρωση με τη Συνθήκη για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κομβικά θεσμικά μέτρα στη συμβολή για την προστασία των ζώων αποτέλεσαν αφενός, η Ευρωπαϊκή Σύμβαση για την προστασία των ζώων συντροφιάς, που κυρώθηκε από την Ελλάδα το 1992 και αφετέρου, το Πρωτόκολλο για την προστασία και την καλή μεταχείριση των ζώων, που προστέθηκε στη Συνθήκη του Άμστερνταμ το 1997.

Με την πρώτη σύμβαση, διακηρύχθηκε πανηγυρικά ότι ο άνθρωπος έχει αναντίρρητα ηθική υποχρέωση να σέβεται όλα τα ζώα και να λαμβάνει σοβαρά υπόψη του το γεγονός ότι τα ζώα υποφέρουν, θυμούνται, έχουν συναισθήματα, επιπλέον συνιστούν έναν συμβιωτικό κύκλο με τους ανθρώπους και αποτελούν αναντικατάστατα στοιχεία των φυσικών συστημάτων του πλανήτη. Με το πρωτόκολλο δε, υποχρεώθηκαν όλα τα όργανα της Ένωσης, καθώς και τα κράτη µέλη, να λαµβάνουν υπόψη τους την ευζωία των ζώων και να παίρνουν τα κατάλληλα μέτρα για την προστασία και τον σεβασμό όλων των ζώων, κατά τη χάραξη νέων πολιτικών στη γεωργία, στις μεταφορές, στην έρευνα και στην ενιαία αγορά.

Ανταποκρινόμενη στις διεθνείς αυτές δεσμεύσεις της, η ελληνική πολιτεία θεσμοθέτησε ένα πλαίσιο προστασίας των ζώων, κυρίως με την ποινικοποίηση της θανάτωσης, του βασανισμού και της κακοποίησής τους. Επίσης, προέβη στη ρύθμιση των προϋποθέσεων θήρας και αλιείας, ενώ επέβαλε κανόνες σχετικά με τη σφαγή των ζώων εκτροφής και ρύθμισε -αλλά σε καμία περίπτωση δεν απαγόρευσε- τη διεξαγωγή πειραμάτων πάνω στα ζώα. Πιο πρόσφατα, ο νόμος 4039/2012, που φέρει τον τίτλο «Για τα δεσποζόμενα και τα αδέσποτα ζώα συντροφιάς και την προστασία των ζώων από την εκμετάλλευση ή τη χρησιμοποίηση με κερδοσκοπικό σκοπό» επιχείρησε μια αυστηροποίηση του καθεστώτος προστασίας των ζώων, αλλά δεν κατάφερε παρά μόνο να διαιωνίσει την υπάρχουσα κατάσταση, αποφεύγοντας να την αντιμετωπίσει ουσιαστικά και σε βάθος. Έτσι λοιπόν, προέβλεψε μεν την απαγόρευση χρήσης ζώων σε θεάματα και συναφείς δραστηριότητες, εξαίρεσε όμως έναν σημαντικό αριθμό εγκαταστάσεων από την εν λόγω απαγόρευση (π.χ. ζωολογικούς κήπους, ενυδρεία, εκτροφεία θηραμάτων, καταστήματα πώλησης ζώων κλπ). Περαιτέρω, προέβλεψε την περισυλλογή και διαχείριση των αδέσποτων ζώων από τους δήμους της χώρας, χωρίς όμως να θεσμοθετήσει ένα επαρκές πλαίσιο για τη γενικότερη αντιμετώπιση του ζητήματος των εγκαταλελειμμένων και εν γένει αδέσποτων ζώων. Προέβλεψε, τέλος, και τη δημιουργία ηλεκτρονικής βάσης δεδομένων καταχώρισης ζώων και ιδιοκτητών, ώστε να επιτυγχάνεται έλεγχος του πληθυσμού των αδέσποτων ζώων. Ωστόσο, αυτός ακριβώς ο έλεγχος, με τις αντίστοιχες κυρώσεις που προβλέπει ο νόμος σε όσους δεν συμμορφώνονται, παρουσιάζεται εν προκειμένω ως ανέφικτος.

Ήδη, κατά τις εργασίες συζήτησης στη Βουλή των Ελλήνων για την ψήφιση του εν λόγω νομοθετήματος τον Ιανουάριο του 2012, ο ΣΥΡΙΖΑ είχε διατυπώσει σοβαρές επιφυλάξεις, σχετικά με το αν συντελούνταν μεταρρύθμιση προς την κατεύθυνση της αλλαγής αντιλήψεων για την προστασία των ζώων. Η απουσία αυστηρών ρυθμίσεων για την εκτροφή, την εμπορία και την αναπαραγωγή των ζώων κατέστησε για ακόμη μια φορά σαφές ότι «μέριμνα» και βασικός πολιτικός προσανατολισμός της κυβερνητικής πλειοψηφίας δεν ήταν στην πραγματικότητα η προστασία των ζώων, αλλά η διαχείρισή τους με έναν τρόπο που δεν θα θίγονται συγκεκριμένα οικονομικά συμφέροντα. Με το νέο νομοθετικό καθεστώς αντιστράφηκε ουσιαστικά το αντικείμενο της προστασίας: αντί να προστατεύεται το ζώο αυτό καθ’ αυτό, προστατεύεται κυρίως ο άνθρωπος έναντι του ζώου. Αντί δηλαδή να καλλιεργείται μια κουλτούρα συνύπαρξης και σεβασμού των ζώων, ο νόμος παίρνει ως δεδομένο το φόβο απέναντι στα ζώα, αναπαράγοντας αναχρονιστικές και ξεπερασμένες αντιλήψεις. Από την άλλη, η παντελής έλλειψη ρυθμίσεων στο νόμο για την καλλιέργεια πολιτιστικής συνείδησης σεβασμού των σχέσεων του ανθρώπου με τα ζώα ανέδειξε με σαφήνεια ότι δεν υπάρχει καμία πρόθεση από μέρους της πολιτικής εξουσίας να προάγει το πνεύμα της ηθικής και ορθής μεταχείρισης των ζώων. Άλλωστε, η σχέση με τα ζώα είναι ένδειξη πολιτισμού και παιδείας και δυστυχώς εκεί δεν έχει δοθεί μέχρι στιγμής η δέουσα προσοχή. Χρειαζόμαστε συνεπώς και πληρέστερη προστασία των ζώων σε επίπεδο κοινής εθνικής νομοθεσίας αλλά και αλλαγές στην εκπαίδευση, έτσι ώστε από την παιδική ηλικία να προαχθεί μια συνείδηση συμβίωσης του ανθρώπου με τα ζώα.

 

Κλείνοντας τις σύντομες αυτές σκέψεις θα ήθελα γενικότερα να επισημάνω ότι σε μεγάλο βαθμό έχει παγιωθεί μια στρεβλή αντίληψη στον άνθρωπο της νεωτερικότητας: ότι δηλαδή το ανθρώπινο είδος υπάρχει (δήθεν) εκτός του φυσικού του περιβάλλοντος και συνεπώς (δικαιούται να) το εξουσιάζει κατά βούληση. Ωστόσο, το φυσικό περιβάλλον του πλανήτη είναι αρκετά πιο σύνθετο, ώστε να το αντιμετωπίζουμε ως περίπου τον… κήπο του σπιτιού μας. Αυτό σημαίνει ότι διακινδυνεύουμε την ερημοποίηση της Γης και τη μετατροπή της ίδιας της ανθρωπότητας σε απειλούμενο είδος. Όπως προειδοποιεί ο μέγας βιολόγος της εποχής μας Edward Wilson, ο άνθρωπος ιδίως τους τελευταίους αιώνες έχει αναδειχθεί στον μεγαλύτερο καταστροφέα ζωής μετά τον μετεωρίτη που έπεσε στη χερσόνησο του Γιουκατάν πριν από 65 εκατομμύρια χρόνια και τερμάτισε την εποχή των δεινοσαύρων. Η βιοποικιλότητα στον πλανήτη κινδυνεύει, καθώς τα ζωικά είδη εξαφανίζονται σήμερα με ρυθμούς συγκλονιστικά ταχύτερους από ό,τι πριν την έλευση του homo sapiens. Αν συνεχισθεί αυτή η γενοκτονία, ο 22ος αιώνας θα μπορούσε να ονομασθεί από τους ιστορικούς του μέλλοντος ως η «ερημοζωϊκή περίοδος». Καταστρέφοντας όμως τα άλλα ζωϊκά είδη πτωχοποιούμε το ίδιο το δικό μας, το ανθρώπινο είδος, για την αιωνιότητα.

Ειδικότερα, τα ζώα συντροφιάς, αδέσποτα και δεσποζόμενα, εξακολουθούν να υποτιμώνται ως όντα με αισθήματα και κατά συνέπεια θεωρούνται πρόβλημα, το οποίο πρέπει να διαχειριστούμε. Αυτή η αντίληψη μάς οδηγεί προς την αντίθετη κατεύθυνση από την επιδιωκόμενη, δηλαδή να προστατεύουμε τους ανθρώπους από τα ζώα και όχι τα ζώα από τις βλαπτικές ανθρώπινες ενέργειες. Επομένως, απαιτείται ένα πρόγραμμα διαχείρισης ζώων συντροφιάς, αλλά και προστασίας αδέσποτων ζώων, το οποίο θα αντιμετωπίζει το πρόβλημα ρεαλιστικά και θα αποβλέπει σε συγκεκριμένους στόχους και μακροπρόθεσμα αποτελέσματα.

Ζητούμενο τελικά είναι να υποταχθεί η  «ιδιωτική πρωτοβουλία» (νοούμενη εδώ και ως οικονομική δραστηριότητα αλλά και ως τρόπος ζωής) σε κεντρικό σχεδιασμό, με σαφή προσανατολισμό προς την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος, που είναι πηγή ζωής. Μόνο μέσα από το σεβασμό προς τη φύση και τα υπόλοιπα είδη με τα οποία συνυπάρχουμε και τη μοιραζόμαστε, είναι δυνατόν να αποφευχθούν οι καταστροφικές συνέπειες για το περιβάλλον που ζούμε και εξελισσόμαστε.

Ο σύγχρονος καπιταλισμός έχει ως άξονά του την ξέφρενη οικονομική «ανάπτυξη». Δεν συνειδητοποιούμε ότι ο πλανήτης μας ουσιαστικά είναι ένα διαστημόπλοιο, δηλαδή είδος πλοίου και ότι μακροπρόθεσμα δεν νοείται ανάπτυξη πάνω σε πλοίο. Το πρόταγμά μας δεν μπορεί άρα να είναι η ανάπτυξη, νοούμενη ως άμετρη σώρευση υλικών αγαθών προορισμένων για εγωιστική απόλαυση, αλλά η βιωσιμότητα των οικοσυστημάτων του πλανήτη και των ανθρώπινων κοινωνιών ως μέρους αυτών. Πρέπει να καταναλώνουμε λιγότερα και δικαιότερα κατανεμημένα μεταξύ μας πρέπει να συμφιλιωθούμε με τους άλλους ανθρώπους, με τα άλλα ζωϊκά είδη και με τα οικοσυστήματα του πλανήτη, αν θέλουμε να επιβιώσουμε.

 

Modern capitalism’s keystone is a delirious economic “development”. We do not realize that our planet is actually a spaceship, in other words a ship and that in the long term there can be no development on a ship. Therefore, our main purpose should not be development, understood as the excessive accumulation of material goods designed to satisfy any personal delight, but the sustainability of the planet’s ecosystems and human societies as a part thereof. We have to consume less and more equally distributed among us, we must make peace with other human beings, with the rest of the living species and with the planet’s ecosystems, if we are truly eager to survive.

================================================================

 ΟΜΙΛΙΑ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΠΦΠΟ κ.ΜΠΟΜΠΟΛΑΚΗ

 

Σήμερα βιώνουμε μια ιδιαίτερη μεταλλαγή όχι απλώς της ενωμένης Ευρώπης αλλά του ίδιου του νομοθετικού και θεσμοποιητικού μορφώματος , που την συνέχει.

Ευελπιστούμε πως τα επί μέρους Συντάγματα θα υιοθετήσουν για τα ζητήματα των ζώων  τις βέλτιστες κοινοτικές οδηγίες, όπως κάποια έχουν ήδη πράξει , όπως για παράδειγμα εκείνο της Γαλλίας, της Αυστρίας ,της Σλοβενίας.

Το Συνταγμά μας πρόκειται να αναθεωρηθεί σύντομα .

Ελπίζουμε η αναθεώρηση να συνεχίσει να γίνεται υπό το φώς του Διαφωτισμού.

Ένα σημαντικό μέρος αυτής της οπτικής αποτελεί και η άποψη πως ο άνθρωπος είναι ίσος προς τους βιολογικούς μας εταίρους τουλάχιστον σε  επίπεδο εφαρμοσμένης ηθικής.

Και ακόμα πως τα έμβια δεν μπορούν να υφίστανται νομικά και ηθικά την μεταχείρηση ενός res,ενός αντικειμένου.

Ετσι η Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία αποφάσισε πως χρειάζεται μια εκστρατεία αφύπνισης και επίσης μια εκστρατεία ενημέρωσης , ώστε η αλλαγή αυτή  που επιζητούμε να τύχει της μεγαλύτερης δυνατής κοινωνικής αποδοχής και να μην παραμείνει ένα κενό νομικό γράμμα.

Θεωρήσαμε ως καταλληλότερο να ηγηθεί αυτού του εγχειρήματος τον Καθηγητή του Συνταγματικού Δικαίου της Νομικής Σχολής του Αριστοτέλειου  Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης Κώστα Χρυσόγονο,  αφενός λόγω της θέσης του στο ειδικό γνωστικό πεδίο και της από πολλού δηλωμένης ευαισθησίας του απέναντι στην Φύση και τα πλάσματά της αφετέρου επειδή ως Ευρωβουλευτής τώρα πια μπορεί να συνεισφέρει τα μέγιστα στην συνεργασία μας με τον Ευρωπαίο Επίτροπο Περιβάλλοντος Potoknik  και τον  επικεφαλής του Τμήματος Ευζωίας των Ζώων της Ε.Ε. Gavinelli , με τους οποίους βρισκόμαστε σε στενή επαφή αλλά και τους άλλους συνταγματικούς εκπροσώπους των υπολοίπων Ευρωπαϊκών χωρών.

Αυτός είναι ο ένας από τους στόχους της σημερινής μας συνάντησης.

Επιτρέψτε μου για να αναπτύξω τον δεύτερο να θέσω δύο παραμέτρους.

Α. Είναι χαρακτηριστικός τόσο στην λογοτεχνία όσο και στις απεικονιστικές τέχνες ο ζωοανθρωπο μορφισμός , ως ένδειξη είτε τρυφερότητας είτε ειρωνείας ή υποβιβασμού.

Η υποκατάσταση ενός ανθρώπινου χαρακτήρα από την περιγραφή ενός ζώου έχει συχνά αποτελέσει την πεμπτουσία της χρήσης της μεταφοράς.

Β. Η καθήλωση θεωρήθηκε πάντα ως το μέγιστο μαρτύριο και εξαργύρωση σκληρής τιμωρίας από την συμβολική καθήλωση του Χριστού μέχρι της καθήλωσης ψυχικά ασθενών σε άθλια ιδρύματα.

Η καθήλωση αποτελεί την χειρότερη υποτίμηση και στέρηση του ζωτικού χώρου οποιουδήποτε πλάσματος.

Αφού έθεσα λοιπόν αυτές τις δύο παραμέτρους στο τραπέζι , επιτρέψτε μου να αναρωτηθώ για ποιο λόγο στο μεγαλύτερο μέρος της ελληνικής επικράτειας υπάρχει μια αυτόματη διασύνδεση στο μυαλό του ιδιοκτήτη ανάμεσα στο σκυλί του και την αλυσίδα του.

Τι έχει πάει τόσο στραβά στην νεοελληνική κουλτούρα , ώστε το ζώο να αντιμετωπίζεται ακριβώς ιδιοκτησιακά ως αντικείμενο ;

Μήπως επειδή τελικά μας είναι εξ ίσου εύκολο να καθηλώνουμε και άλλους ανθρώπους ή και τον ίδιο μας τον εαυτό;

Το αίσχος των βαρελόσκυλων και των λοιπών δια παντός δεμένων ζώων παντού αλλά και στη μέση του πουθενά στην ελληνική επαρχία μπορεί να εντοπιστεί μόνο στα ασθμαίνοντα να εκπολιτιστούν Βαλκάνια.

Έχουμε ήδη αναθέσει σε δημοσκοπική εταιρία ερωτηματολόγιο , που απευθύνεται στον μέσο τουρίστα και από το οποίο ήδη προκύπτει ότι πάνω από τις ελλιπείς υπηρεσίες, τα διογκωμένα τιμολόγια  ή οτιδήποτε άλλο αυτό που κυρίως απωθεί  σε αυτή τη χώρα είναι η κακοποίηση των έμβιων, που δεν είναι άνθρωποι .

 

Ειδικότερα σήμερα θα αναφερθούμε  στην στέρηση της ελευθερίας και την καθήλωση ενός είδους ζώου , των σκύλων ,τονίζοντας  όμως ότι η Ομοσπονδία μας μάχεται για την ελευθερία όλων των έμβιων.

 

Ως προς αυτό επιγραμματικά θα αναφερθώ  στην προσπάθειά μας για την κατάργηση των τσίρκο με δελφίνια , που υπάρχουν στην χώρα μας, όπου τα κητώδη αυτά  στερούνται της ελευθερίας  των ωκεανών ζώντας μέσα σε απελπιστικά μικρές πισίνες πέραν των όσων άλλων υφίστανται και μολονότι οι παραστάσεις με ζώα απαγορεύονται ρητά από την νομοθεσία μας.

Εμβόλιμα  ενημερώνω  , ότι στηρίζουμε αλλά και συμμετέχουμε  στις εκδηλώσεις της  αμερικάνικής ομάδας Dolphin Project  και του επικεφαλής της  Ric O’Barry, που θα  πραγματοποιηθούν στις 22 ιουνίου στις Σπέτσες με την προβολή της βραβευμένης με Οscar ταινίας The Cove , ο Όρμος ,και στις 24  του μήνα  έξωθεν του Υπουργείου Περιβάλλοντος… και Κλιματικής Αλλαγής.

 

Στη χώρα μας το 70% των σκύλων στα αστικά κέντρα και το 90-100% στα αγροτικά παραμένουν εφ όρου ζωής δεμένοι .

 

Στα πλαίσια της αλλαγής του φιλοζωικού status  στην χώρα μας και της εναρμόνισής της  με τις χώρες της Ε.Ε., όπου έχει καταργηθεί το δέσιμο των ζώων ,προτείνουμε την

κατάργηση της διάταξης του άρθρου 1 του νόμου 4039/12 , η οποία αναφέρει :

«Nα μην είναι αυτά μόνιμα δεμένα»  .

 

Νομικά όμως η απόδειξη του αν κάποιο ζώο είναι μόνιμα ή όχι δεμένο είναι αδύνατη  με αποτέλεσμα αυτό να παραμένει καθηλωμένο για πάντα, αφού αυτή είναι η παγιωμένη αντίληψη για τα ζώα στην χώρα μας.

Είναι χαρακτηριστικό , όπως προείπα ,ότι όταν κάποιος  αποκτά  κατοικίδιο, αγοράζει-αποκτά  ταυτόχρονα και την αλυσίδα του, σε ποσοστό συντριπτικό.

 

Αντί της υπάρχουσας  λοιπόν διάταξης «να μην είναι μόνιμα δεμένα» προτείνουμε

 

«Οι σκύλοι και οι γάτες , όντας ζώα συντροφιάς ,διαμένουν μόνον  εντός της οικίας του ιδιοκτήτη τους ή στον περιφραγμένο αύλειο χώρο της  ,πάντα ελεύθερα.

Τις ώρες της κοινής ησυχίας βρίσκονται υποχρεωτικά εντός της οικίας του ιδιοκτήτη.

Οι σκύλοι φύλαξης του ποιμνίου παραμένουν ελεύθεροι στο ποιμνιοστάσιο ή στους χώρους όπου διατρέφεται το αυτό ».

Τα ανωτέρω θα ισχύουν για όσους αποκτούν κατοικίδιο από την ψήφιση της τροπολογίας και μετά.

 

Στις συνομιλίες που θα επιδιώξουμε να έχουμε με το αρμόδιο υπουργείο θα κατατεθούν επίσης  προτάσεις  για όσους ήδη έχουν ζώο συντροφιάς ,σκύλο ή γάτα , στις οποίες αυτό που θα πρυτανεύει θα είναι πάντα η ελευθερία και η μη καθήλωσή τους, αλλά και ασφαλείς τρόποι για την μη αδεσποτεία αυτών.

 

Ειδικότερος στόχος μας είναι η απάλειψη του θλιβερού φαινομένου των βαρελόσκυλων.

Στα πλαίσια αυτά  στις διαπραγματεύσεις μας με το υπουργείο θα κατατεθούν.

1.Χιλιάδες επιστολές διαμαρτυρίας τουριστών διαχρονικά σταλμένες, τις οποίες έχουμε στην κατοχή  μας, αναφέρω πρόσφατη επιστολή…

2.Χιλιάδες υπογραφές  μέσω petitions, διαδικτυακής δηλαδή συγκέντρωσης υπογραφών.

3.Επιστολές και ομιλίες Ευρωβουλευτών στην Ευρωβουλή για τις συνθήκες που οι Έλληνες επιφυλάσσουν στα ζώα τους γενικά.

4.Διαμαρτυρίες της Ομοσπονδίας μας και άλλων Φορέων προς τον Επίτροπο Περιβάλλοντος και την Επιτροπή για την Ευζωία των Ζώων της Ε.Ε.

5.Πολλές δεκάδες  video γυρισμένα από τουρίστες ,που χρόνια τώρα κάνουν τον γύρο του κόσμου με ο, τι αυτό συνεπάγεται για τη χώρα μας και σε επίπεδο οικονομίας και για τον πολιτισμό μας.

6.Τα αποτελέσματα της μεγάλης έρευνας που διεξάγουμε  μέσω έγκυρης δημοσκοπικής εταιρίας  με συνεντεύξεις εκατοντάδων τουριστών ,όπου ήδη καταγράφεται , η αλγεινή εντύπωση των τουριστών για την άθλια εικόνα που εκπέμπει η χώρα σε σχέση με τα ζώα.

 

Τελειώνοντας και επειδή η χώρα μας βρίσκεται σε οιονεί προεκλογική περίοδο ,επισημαίνουμε για μια ακόμη φορά και στέλνουμε μήνυμα ότι,  ότι οι πολίτες , που ασχολούνται με την προστασία και τα δικαιώματα των ζώων ξεπερνούν το 1.500.000 εκατομμύριο η δε έμπρακτη απόδειξη του φιλοζωικού ήθους των αυριανών υποψηφίων , ενέχει μεγάλο ειδικό βάρος για μας.

Σας ευχαριστώ πολύ και είμαι στην διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση ή ερώτηση θελήσετε να μου υποβάλλετε.

 

Αναστασία Μπομπολάκη

================================================================================================

 

Today we are experiencing a particular change,  not only of the European Union but of the same legislative and institutional-political model, which bonds the EU.

 

We hope that the individual Constitutions will adopt the best EU directives regarding the animal issues , as some have already done, i.e. that of France, Austria, Slovenia.

Our Constitution is going to be reviewed soon.

We hope this review to continue to be  in the light of the enlightenment.

An important part of this perspective is the thesis that man is equal to their biological partners at least at the level of applied ethics.

Moreover, the living beings cannot be legally and morally treated as “res”, a thing.

 

Thus the PanHellenic Animal and Environmental Federation decided that there is a needs of an awareness campaign as well as an informative one, so this change we seek  would benefit from the greatest possible social acceptance and not to remain a void in the law.

 

We deemed as appropriate to lead this project,  the Professor of Constitutional Law of the Law School of the Aristotle University of Thessaloniki, Kostas Chrysogonos, partly because of his position in the specific discipline and his long-stated sensitivity towards Nature and its creatures creatures but mainly because as an MEP can now contribute significantly to our cooperation with the European Environment  Commissioner Mr. Potoknik and the Head of the EU Animal Welfare Unit Mr. Gavinelli with whom we are in close contact, as well as the other constitutional representatives of other European countries.

This is one of the goals of our meeting today.

 

Allow me to set two parameters in order to elaborate on the second goal.

 

A. it is characteristic both in literature and in arts the anthropomorphism as an indication of either affection or irony or degradation.

The substitution of a human character by the description of an animal often has become the quintessential of the use of the metaphor.

 

B. the restraint was regarded as the greatest torment and redemption of hard punishment from the symbolic restraint of Christ up to the restraint of the mentally ill in wretched institutions.

The restraint is the worst devaluation and deprivation of the living space of any creature.

 

Having set these two parameters on the table, let me ask myself why in most part of Greek territory there is an automatic link in the owner’s mind between his dog and his chain.

What has gone so wrong in modern Greek culture, so that the animal be treated just as property ?

Is it because we are ultimately equally easy to restrain other people or even ourselves?

The disgraceful phenomenon of the barrel dogs and other permanently chained animals everywhere even in the middle of nowhere in the Greek countryside can only be detected  in the gasping for civilization Balkans.

 

We already have assigned to a survey company a questionnaire addressed to the average tourist and from which already emerges that over and above the incomplete services, the inflated invoices or anything else, what they particularly find repulsive in this country is the abuse of living beings that are not humans.

In particular, today we will refer to deprivation of liberty and the restraints of one animal, the dog,  while stressing that our Federation is fighting for the freedom of all the living beings.

 

In this regard, I will highlight our efforts for the abolition of the circus with dolphins, which exist in our country, where these cetacean mammals are deprived of the freedom of the oceans living in hopelessly small pools beyond of what else they suffer, and although the performances with animals is expressly prohibited by our law.

 

Incidentally I Inform you, that we support and participate in events of the american  Dolphin Project group and its Head, Ric O’Barry, which will take place on the 22nd of June in the island of Spetses by showing the Oscar award-winning film The Cove,  and on the 24th of the month the protest outside of the Ministry of Environment… and Climate Change.

 

In our country the 70% of the dogs in the urban areas and the 90-100% in the rural areas remain chained for life.

 

In the context of the change of the animal welfare status in our country and its harmonization with the EU countries, which have abolished the animal tethering, we propose the abolition of the provision of article 1 of law 4039/12, which states:

«They should not be permanently tied».

 

Legally though the proof of whether an animal is permanently tied or not is impossible with the result the animal remains restraint forever, since that is the well-established concept for animals in our country.

It is typical, as I said, that when someone acquires a pet, buys-acquires at the same time its chain, in an overwhelming percentage.

 

Instead of the existing layout “they should not be permanently tied”, we  propose

 

« The dogs and cats being pets, live only within the owner’s home or in its fenced courtyard always free.  During the quiet hours they should be inside the owner’s home.

The dogs guarding the herds remain free in the farm or at places where the herd grazes».

 

The above will apply to those who acquire pet from the endorsement of the amendment and then.

 

In the discussions that we will intend to have the Ministry in charge we will also submit proposals for those who already have a pet, dog or cat, where what will prevail will always be their freedom and their non restraint as well as safe ways for not becoming strays.

 

Our specific goal is to eliminate the sad phenomenon of barrel dogs.

 

In this context, in our negotiations with the Ministry we will submit:

 

1. Thousands of protest  letters by tourists sent through time,  which we have in our possession, cite recent letter…

 

2.  Thousands of signatures through online petitions, namely collecting signatures

 

3. Letters and speeches by MEPs in the European Parliament for he conditions to which the Greeks  put their animals through in general.

 

4. Protests of our Federatin as well as ther entities to the European Commissioner on the Environment and to the European Committee on the Animal Welfare.

 

5. Several dozens of videos filmed by tourists, which for years now make their  rounds in the world with what this implies for our country and for our economy and for our culture.

 

6. the results of the wide survey which is conducted through a valid survey company by interviewing hundreds of tourists, where it is already recorded, the distressing impression of the tourists for the miserable image of our country in relation to animals.

 

Finally, and due to that our country is in quasi election period, we point out once again and we send the message that the people, who are dealing with the protection and the rights of the animals  exceed the 1,500,000  and the in-practice demonstration of the animal welfare ethos of the tomorrow’s candidates, carries a great weight for us.

 

Thank you very much and I am at your disposal for any clarification or question you want to ask me.

Anastasia Mpompolaki

Similar Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.